9 tips om het lopen op hoge hakken makkelijker te maken

Ik kwam vandaag deze goede video tegen met daarin 8 handige tips om het lopen op hoge hakken makkelijker te maken. Hoe loop je comfortabeler en makkelijker in hoge hakken. En hoe houd je het langer vol. Je voeten schuiven naar voren en achter krijg je te veel ruimte. Met hack no. 1 los je dit op. Kijk hieronder de vrolijke video. Ik heb ook een lijst gemaakt met alle hoge hakken tips die in deze video genoemd worden dus als je weinig geduld hebt :)

  1. Spray wat haarspray op het voetbed in je hakken en wacht tot het is opgedroogd. Het plakkerige laagje voorkomt dat je
  2. Maak gebruik van gelpads die je eigenlijk helemaal voor dus voor de bal van je voet in legt. Eventueel kun je ook met gelpads aan de achterkant werken
  3. Tape je tenen vast met standaard hansaplast tape, deze is mooi huidkleurig. Plak de 3de en 4e teen aan elkaar. De zenuw tussen deze tenen veroorzaakt pijn maar het tapen verlicht de pijn. Niet vragen maar gewoon eens testen :). Geloof me, je houdt het langer vol
  4. Vervelende klinkers en je zakt met de hakken tussen 2 stenen. Dat wil je niet maar is makkelijk op te lossen door bv. nagellak aan te brengen in de zelfde kleur. Je kunt natuurlijk ook zelf van te voren de hakken lakken.
  5. Je voeten zwellen op n de loop van de dag dus koop je schoenen altijd in de namiddag. Zo koop je dus nooit een te kleine schoen.
  6. Neem je tijd om de schoenen te passen en probeer goed te voelen of ze lekker zitten.
  7. Maak gebruik van gelpads die je op diverse plekken kunt plaatsen. Deze pads geven een beter demping. Leg ze onder de bal van de voet of onder de hak. Demping maakt het lopen prettiger
  8. Met talkpoeder glijdt je lekker makkelijk in je schoenen waardoor je blaren kunt voorkomen.
  9. Neem altijd blarenpleisters mee en plak het liefst vooraf de pleister. Dan voorkom je wrijving en dus blaren.

Hoge hakken comfortabel?

Natuurlijk kunnen hoge hakken comfortabel zitten. Het is totale onzin dat dit niet kan en het is bedacht door vrouwen die liever de broek aantrekken en op het land werken. Natuurlijk niets mis mee maar je moet niet alles geloven wat ze zetten. Wij weten dat het lopen op hoge hakken gewoon oefening en gewenning vraagt. Mijn vriendin was eerst cynisch maar de 2e avond ging het al beter en na een week werd het gewoon gemakkelijk. Er zitten zelfs gezondheidsvoordelen aan het lopen op naaldhakken.

Hoge hakken gezond

Hoge hakken training

Zoals met vrijwel alles in het leven is het lopen van hoge hakken gewoon een kwestie van training. Daarom dagen wij jou uit tot een challenge, high heel happyness in 14 days, waarbij je je het lopen op hogen hakken eigen maakt. Hoe ziet de challenge eruit:

  1. Dag 1: koop een paar pumps met een 10 cm naaldhak en laat bij de schoenmaker de rubberen heeltips vervangen door stalen heeltips
  2. Dag 2 tot en met 5: draag de schoenen de eerste tijd gewoon thuis zonder dat je al te veel meters maakt, je man krijgt in een keer weer aandacht voor je, geloof me. Dag 3 kun je wellicht wat lichte huishoudelijk klusjes doen op je hakken, gewoon lekker stereotype de was doen en opruimen, stofzuigen of de vloer aanvegen en als je durft, de ramen lappen :)
  3. Dag 6: trek je pumps aan en ga naar buiten, loop maximaal 2 km op je naaldhakken, als je moe wordt neem dan even plaats in het bushokje, lopen op naaldhakken is erg zwaar voor je enkels in eerste instantie. Als je het niet vertrouwd wacht dan tot het donker is en probeer te lopen op een vlakke ondergrond bijvoorbeeld. Aan het eind van de dag even goed je voeten los maken en je kuiten rekken om de spieren mooi lang te houden;
  4. Dag 7: Als het goed is heb je spierpijn maar dat is niet erg. Ga ook vandaag naar buiten en loop 3 km op je naaldhakken
  5. Dag 8: Als het goed is heb je geen last van blaren maar enkel een beetje spierpijn. Dat kan geen kwaad. Maak vandaag een ronde van 4 km op je naaldhakken;
  6. Dag 9: Je bent goed bezig. Je loopt waarschijnlijk al aardig gemakkelijk op hoge hakken. Laat je vandaag zien en loop 5 km op je stiletto’s;
  7. Dag 10: Shake those hips, doe vandaag boodschappen op je hoge hakken en maak minimaal 6 km op je high heels;
  8. Dag 11: Je bent nu een echte specialist, tijd om de high heels ook naar het werk aan te doen, en denk erom, minimaal 7 km op je pumps vandaag.
  9. Dag 12: Wij weten dat je zelfs kunt rennen op hoge hakken. Ga vanavond eens de deur uit en maak de 10 km vol en af en toe een versnelling van 400 meter, let natuurlijk wel op waar je je voeten neerzet.
  10. Dag 13: Je benen zijn nu supersterk. Je zult zien dat ook je buik langzaam strakker wordt en lopen op hoge hakken is voor jou niet langer een bezwaar. Daar doen we het voor, alle vrouwen op hoge hakken!
  11. Neem je man nu mee uit, lekker samen shoppen, daarna een hapje en even naar het theater. Als je deze challenge hebt voltooid krijg je van ons een kortingscode zodat je met extra korting kunt shoppen bij HogeHakkenKopen.nl. Stuur ons gewoon even een bericht via dit formulier.

Maak gebruik van een stappenteller of Strava op je telefoon. Hiermee kun je perfect volgen welke afstand je gemaakt hebt. In het begin kun je ook kiezen voor enkel laarsjes met minimaal 10 cm hakken. Deze geven meer steun. Persoonlijk vinden wij de laarsjes erg mooi maar denken wij niet dat het nodig is om ze te dragen omdat je met onze high heel workout gewoon langzaam aan je enkels sterker maakt.

Aanvullende hoge hakken oefeningen

  1. train je enkels, schaatsen en skeeleren is een erg goede sport voor sterke enkels
  2. train je kuiten, denk bijvoorbeeld aan touwtje springen maar ook loopoefeningen zoals tripling en skipping zijn erg geschikt
  3. train je buik, ja, train je bui
  4. maak je heupen soepel, altijd rekken en strekken, een soepele bekkenbodem maakt het lopen op hoge hakken kinderspel

 

 

 

 

Tagged , , ,

Geef een reactie